2 weken Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu 2 weken Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu

2 weken Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nou de eerste 2 weken zitten er al weer op.. De tijd gaat echt snel hier! Het weer is mooi, de mensen zijn aardig en alles gaat goed.

18 januari hadden we onze eerste activiteit in Nieuw-Zeeland gehad met Stagereizen. Je gaat dan met een groep internationale studenten activiteiten doen. De eerste activiteit was een kayaktrip van een halve dag. We zijn met z’n alle 1,5 uur onderweg geweest naar het mooie, onbewoonde “Brown Island”! Het was heel bijzonder dat wij daar heen zijn geweest. Iemand die mee was geweest met ons woont er al 7 jaar en heeft al veel gezien van Nieuw-Zeeland maar was daar nog nooit geweest. De enige manier om daar te komen is via de kayak. Op Brown Island is een vulkaan die we beklommen hadden. Wanneer je boven was had je echt super mooi uitzicht over Auckland en de andere eilanden rondom Brown Island. Super vet om dat mee te maken helemaal alleen op een eiland waar verder niks is!

De dag erna zijn we met de boot naar Rangitoto geweest. Een van de bekendste eilanden in Nieuw-Zeeland. Die dag was eigenlijk veelte heet om ongeveer 2 uur naar de top van de berg te lopen. Maarja toch best eigenwijs zijn we gegaan en omhoog gelopen! Eerst naar de Lava Caves een grot waar je doorheen kon lopen. En daarna de weg naar boven genomen, wat nog een hele klim was! Uiteindelijk boven aangekomen hadden we (alweer) het geweldige uitzicht over Auckland en hebben we een vulkaan bekeken.

Maandag 20 januari is dan eindelijk mijn stage begonnen bij Industrial Design NZ. Een klein bedrijfje dat meubels maakt van pallethout. En oude kastjes weer opnieuw restylet tot een nieuw kastje. Een super leuk klein bedrijfje waar we met z’n 4e in totaal werken. En waar je dus ook veel verschillend werk mag doen. Het bedrijfje is in een loods bij de ouders van de eigenaar, Paul. De ouders zijn Nederlands en hebben een boerenbedrijf dus eigenlijk is het hier precies hetzelfde als thuis en mis ik niet zoveel haha. Ik heb al een rondje met zijn moeder gemaakt over de ‘farm’ met de quad. Alles is hier zo rustig en relaxed haha ik hou het hier het de komende 5 maanden wel vol!

Dit weekend mochten we mee naar Kai Iwi Lakes met de broer van Paul. Een super mooi meer helemaal in het noorden van Nieuw-Zeeland, 2,5 uur rijden vanaf Auckland. We hebben daar op een camping gezeten aan het water. In totaal waren we met een groep van ongeveer 15 mensen. Lekker de hele dag in het water gezeten en geprobeerd om een beetje bruiner te worden op het witte strand. Nog een paar rondjes gemaakt in de speedboot, die wel zo hard ging! Als je eenmaal begon met lachen kreeg je je mond niet meer dicht en je kon niks meer zien want je kreeg je ogen niet meer open. ’s Avonds rond half 8 ging de barbecue aan en werd er bier gedronken. Echt heel vet als je 5 meter vanaf het water buiten zit te barbecueën en een meter achter je staat het tentje waar je ’s avonds in slaapt. Al was het wel onmogelijk om in of uit de tent te komen omdat die zo klein was.

Jaja, en dan was het vandaag zo ver. Na 2 weken uitstellen hebben we vandaag eindelijk voor de eerste keer onze was gedaan! En het is nog goed gegaan ook.

Vandaag een vrije dag gehad vanwege ‘Auckland Birthday’ dus morgen gaan we weer beginnen aan de tweede week van mijn stage!

• 27 Januari 2014 - 10:47

Karin:

hoi Sanne,

leuk om zo bij te houden wat je allemaal meemaakt, geniet er maar lekker van die maanden zijn zo om. heel veel plezier en een fijne stage gewenst vanuit bakel!!

groetjes karin

• 27 Januari 2014 - 16:30

Piet. En Jo:

Hoi Sanne, 'n super mooi verhaal. We kunnen ons er wel een beetje bij voorstellen, maar je moet dit toch zelf meemaken.Sanne tot de volgende keer en nu maar aan 't timmeren.
    Groetjes uit Egmond aan Zee

• 27 Januari 2014 - 19:37

Angelique:

Heeej Sanne,

Klinkt goed allemaal. Zoveel gedaan en je bent net weg. ha,ha.

Geniet er lekker van. Ben weer benieuwd naar je volgende verslag.

Groetjes,
    Angelique

• 27 Januari 2014 - 23:12

Ilse Van Ham-Eikelenboom:

Hee Sanne, klinkt goed..... jaloerssss.
    Fijn dat het zo goed gaat, geniet ervan. En dat mooie weer... ohhh.

Grtx Ilse & family

• 28 Januari 2014 - 21:23

Jan-Willem:

Ha Sanne,
    Je word nog een echte outdoor bikkel!!!
    Genieten!!!
    Groet JW

• 30 Januari 2014 - 17:20

Tante Riek:

Wat kun jij een goed verslag schrijven..
    Je ziet zo voor je ogen alles gebeuren.
    Interessant.
    We blijven je volgen.