Maandje weg! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu Maandje weg! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu

Maandje weg!

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels zitten Emie en ik hier alweer een maand! De tijd vliegt hier echt voorbij…

2 weken geleden hebben we onze eerste roadtrip gedaan. Dus ook voor de eerste keer een auto gehuurd, voor de eerste keer auto gereden en ook nog is voor de eerste keer in een automaat gereden! Valt nog best wel tegen om aan de linkse kant van de weg te rijden. Op het begin ging het daarom ook niet zo soepel.. De richtingaanwijzer en ruitenwisser zitten andersom, dus je kunt wel raden wat er echt 100x is gebeurd. En nog een stuk aan de rechtste kant van de weg gereden wat gelukkig goed is afgelopen!
De eerste roadtrip hebben we gemaakt naar New Plymouth. New Plymouth is een stadje 360 km ten zuiden van Auckland die bekend staat om zijn berg Mount Taranka. Op de heenweg zijn we gestopt bij ‘The Three Sisters and The Elephant’ de naam is vanwege de 3 grote rotsen (waarvan er een is weggespoeld) en de rots die op een olifant lijkt. Een super mooi zwart strand waar bijna geen mensen waren en waar je dan zoiets moois kan zien!
Daarna doorgereden naar New Plymouth en geslapen in een hostel. De dag erna weer vroeg vertrokken terug naar Auckland via ‘The Forgotten World Highway’. Een hele bochtige weg tussen allemaal bergen waar verder niks te doen was. Super mooi uitzicht daar!

3 dagen stage gelopen, waar het me ook allemaal super goed bevalt! En daarna weer weekend dus tijd voor de 2e roadtrip die 4 dagen duurde. De eerste twee dagen zijn we naar Rotarua geweest. Een dorpje met allemaal geisers en waar het heel erg stinkt naar rotte eieren (zwavel). Super raar om te zien zoiets, ineens een gat in de grond met vies water dat aan het koken is. ’s Avonds nog even de bar in en wat gedronken. De tweede dag zijn we naar Waimangu geweest, een vulkanisch gebied. Heel apart en mooi om te zien. Er kwam gewoon damp van de meren af omdat het zo heet was. Rook uit de rotsen en alles was aan het borrelen. Net alsof het elk moment kon uitbarsten. Op het laatst nog een boottochtje gemaakt over het meer.
De dag erna zijn we een dagje gaan rijden naar het meest oostelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Leuk om te doen omdat dat niet echt toeristisch is en dus niet veel mensen het doen. Een dag lang hebben we langs de kust af gereden met alleen maar kronkel wegen omhoog en omlaag. Koeien en paarden op de weg en helaas heel veel regen die dag. Maar we zijn er gekomen! Nog een berg opgeklommen waar een vuurturen op stond. Daar was echt het meest oostelijke puntje. Stonden we daar op de top van de berg in de regen zonder uitzicht omdat het zo mistig was haha. De laatste dag zijn we naar Tauranga gereden. Daar hebben we de 250 meter hoge berg Mount Maugaui beklommen terwijl het 26 graden was. Weer een super mooi uitzicht op de top. Gewoon 4 bergen beklommen in 4 weken een hele prestatie voor mij haha!
In totaal meer dan 1100 km gereden dat weekend waar we weer veel gezien hebben.

Volgend weekend gaan we het maar wat rustiger aandoen en blijven we een weekendje in Auckland.

• 12 Februari 2014 - 12:27

Arie En Suus:

Sanne, je hebt weer een skitterend verslag gemaakt!!
    Ga zo door... Haha.

Groetjes Arie, Suus, Maud, Kas en Daan.

• 12 Februari 2014 - 13:30

Marlein:

Hey Sanne, Vergeet niet om stage te lopen hé..! Met al je weekendjes ( 4 dagen ) weg... Mooi geschreven. Ik zie weer uit naar het volgende. Ben voorzichtig stuntpiloot!! Marlein x

• 12 Februari 2014 - 23:00

Tante Riek:

Sanne,
    Geweldig!!!!
    Dat nemen ze je niet meer af..!!
    Bofkont.
    Groetjes uit Deurne.

• 13 Februari 2014 - 14:48

Kelly:

Woow gaaf verslag en super mooie foto's.
    Nog veel plezier daar!! en doe Emie maar de groetjes

xKelly

• 13 Februari 2014 - 17:28

Mark:

wa saai, een weekendje thuis....

• 13 Februari 2014 - 18:28

Piet En Jo:

Hoi Sanne. Wat heb je weer 'n mooi verslag geschreven. Je kunt altijd nog verslaggeefster worden. Fijn dat je van alles mee kunt maken, als de kans er is! We blijven alles volgen via jullie mam. Groetjes van ons en 't allerbeste

• 13 Februari 2014 - 21:30

Miranda :

Heey Sanne,
    Het is daar wel echt super mooi!!!
    Geniet er maar lekker van!!!
    Groetjes John, Miranda, Bente, Lars, Fenne

• 14 Februari 2014 - 00:46

Ilse Van Ham-Eikelenboom:

Leuke update Sanne. En de groetjes uit Gemert :-)

• 15 Februari 2014 - 14:41

De Bende Van De Golfbaan:

Hallo Sanne

Toeval bestaat niet, gisteravond contact gehad met je moeder om te vragen hoe het je verging. En nu een mailtje.
    Fijn om te horen dat je het er erg naar je zin hebt, geniet er van voor je het weet zit je weer in Nederland. ooit hoop ik met mijn camper Australië en Nieuw Zeeland te doen, nu zeker na het zien van de schitterende foto's.

Graag lezen we je volgende reis verhaal.

Groetjes van Alle mensen van de golfbaan .

Groetjes

Peter van Velthuizen

• 18 Februari 2014 - 20:16

Alphons Arts:

Hallo Sanne, wat een geweldige reis moeten jullie meemaken! Aan de foto's te zien is het daar schitterend; ik word bijna jaloers! Nee, geniet er maar met volle teugen van; ze nemen dat nooit meer van je af en je hebt nog wat te vertellen als je weer thuis bent! Groetjes, je ex-docent kunstvakken!

• 18 Februari 2014 - 22:50

Patty Siroo:

Nou, Sanne, wat leuk! Moet daar schitterend mooi zijn, veel plezier! Waarvoor loop je daar eigenlijk stage? Gr. Je oud - docente Nederlands.

• 25 Februari 2014 - 11:08

Pim:

Woow super vet Sanne! Zou zo mee willen. Kan je daar ook een beetje goed uitgaan?

• 25 Februari 2014 - 11:37

Pim:

Hoef jij eigenlijk wel ooit stage te lopen? Het is alleen maar vakantie volgens mij :D