De eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Sanne

17 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dan was het eindelijk zover, Emie en ik gaan voor een half jaar stage lopen aan de andere kant van de wereld, Nieuw-Zeeland! Iets waar we al een lange tijd veel voor hebben moeten doen en regelen.

14 januari kwamen we ‘s ochtends om 8 uur aan na een goede maar lange vlucht. Met het tijdverschil van 12 uur en de twee dagen durende reis waren we allebei helemaal op! We werden opgehaald met een busje en naar ons appartement gebracht waar niet alles even soepel liep. We zijn naar het plaatsje Takapuna geweest vlak bij Auckland en hebben bij het strand gezeten. Daarna om 4 uur hadden we een oriëntatie gesprek met het stagebureau over wat ons allemaal te wachten stond en de vele activiteiten waar we deel aan konden nemen. Om 6 uur konden we dan eindelijk ons appartement in en zijn we snel gaan slapen…

Woensdag zijn we Auckland gaan verkennen. We zitten ongeveer 15 minuten lopen van Queenstreet af, de bekendste straat van Auckland. Maar het is hier allemaal zo steil met al die heuvels! Spierpijn tegen de 110 en geen conditie…. Maar ach, wij komen over een half jaar helemaal afgetraind en gespierd thuis. Aan het einde van de middag zijn we nog een paar uurtjes bij de haven gaan zitten bij het mooie uitzicht en waar de zon nog goed scheen! Omdat we nu toch onze wekelijkse programma’s missen en geen tv hebben, hebben we vanavond Boer zoekt Vrouw terug gekeken aan de andere kant van de wereld.

16 januari zijn we naar het mooie Waiheke island geweest een groot eiland 45 minuten varen vanaf Auckland. Jammer genoeg was het wel een bewolkte dag.. We zijn een stuk gaan wandelen en kwamen bij een super mooi strand uit “Oneroa Beach”. Helaas hadden we niet zoveel tijd op het eiland dus hebben er verder niet veel kunnen doen. ’s Avonds zijn we met de groep van stagereizen wezen uiteten in een Indisch restaurant. Het eten dat we niet op kregen ging mee in een doggybag wat daar heel normaal is. Na het eten zijn we met de groep uitgeweest in Auckland. Elke donderdagavond is daar een soort kroegentocht “Pub Crawl”. Je betaald 10 dollar (ongeveer 6 euro) en krijgt daarvoor een bandje waar je 4 verschillende kroegen mee in kan en er een drankje krijgt.

Morgen gaan we een kayaktrip doen en zondag op Rangitoto een vulkaan beklimmen! Maandag gaat dan eindelijk m’n stage beginnen…spannend!

• 17 Januari 2014 - 09:19

Maud:

Mooie foto´s Sanne, heb je die met de fotocamera gemaakt?

• 17 Januari 2014 - 10:01

Marleen:

Heeee Sanne!
    Fijn dat je veilig bent aangekomen in het verre Nieuw-Zeeland. Auckland, the good life!! Dat lezen we wel weer.
    Heel veel plezier de komende week en succes op je stage mattie!
    Ohja, en met die conditie gaat het helemaal goed komen ;).

Liefs

• 17 Januari 2014 - 10:26

Astrid:

Hey Sanne, heel leuk om te lezen allemaal..... zoeken ze nog een stagaire? ha ha ha, houd ons op de hoogte van je verhalen, en succes maandag! groetjes van Astrid (en iedereen van CAS)

• 17 Januari 2014 - 10:33

Karin:

Leuk om te lezen, hoe het gaat, Malou gaat over 7 dgn maar gelukkig voor ons niet zo ver weg als jij! Succesdaar.
    gr uit bakel

• 17 Januari 2014 - 10:43

Yvon:

Hey Sanne!

Wat leuk dat je een blog bij houdt, echt heel veel plezier en veel succes op je stage!

X yvonl

• 17 Januari 2014 - 11:09

Piet En Jo:

Sanne en Emie, we hebben met veel belangstelling jullie verslagje gelezen. Spannend wat er allemaal gaat komen. Wij zitten hier maar in 't schrale Bakel, maar verschil moet er zijn.
    Groetjes van ons, veel plezier met 't skydiven en we blijven wel op de hoogte!!

• 17 Januari 2014 - 16:50

Minou:

Leuk om te lezen hoe het gaat. Dat gaat helemaal goed komen daar dat zie ik wel. Nog veel succes en zeker heel veel plezier.

Groetjes Minou

• 17 Januari 2014 - 17:42

Gerben:

Hey Sanne! Wat gaaf die stage so far away! Heel veel succes en vooral plezier!! Gr. Gerben

• 18 Januari 2014 - 08:47

Wendy:

Wauw Sanne in Nieuw-Zeeland. Wat ontzettend gaaf en stoer dat jullie dat doen!!! Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld. Wij gaan je volgen! Geniet ervan meid. It's a once in a lifetime experience. Ow en niet verliefd worden daar he, nog wel gewoon terug komen ;)
    Groetjes Wendy en Dirkje

• 18 Januari 2014 - 15:50

Tante Riek:

Keigaaf wat je doet,Sanne.
    Als ik nog jong was ,deed ik dat ook allemaal.
    Ik ben gewoon nieuwsgierig en op zoek naar uitdagingen.
    Veel plezier en succes met alles en wij blijven je volgen.
    Tante Riek en ome Toon uit Deurne.
    Houdoe.

• 18 Januari 2014 - 20:21

Jan-Willem:

Ha Sanne, toch een lang verhaal geschreven!!! Super leuk om te lezen. Ga je daar ook auto rijden? Dat is echt ff wennen... Groeten uit Gimmert

• 22 Januari 2014 - 20:56

Sylvia Van Hoof:

ha die Sanne, wat gaaf helemaal aan het andere eind van de wereld. Ga ervan genieten. Heel veel succes, ook voor Emie. groeten uit Bakel. Sylvia van Hoof.

• 08 Februari 2014 - 20:23

Alphons Arts:

Hallo Sanne, hoe gaat het? Je hebt toch maar mooi een kans om veel van de wereld te zien! Geniet ervan en af en toe vraag ik wel aan je broertje(s) of er nog nieuws is! Ik kijk ook af en toe op deze pagina en dan blijf ik, als ex-docent, wel bij! Veel plezier en let op jezelf! Groetjes, Alphons