Sweet As - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu Sweet As - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu

Sweet As

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Weer vanalles meegemaakt de laatste weekenden! Als eerste, zijn we voor de eerste keer een weekend in Auckland gebleven. Op de zaterdag hadden we de citytrip door Auckland, die opzich niet zo bijzonder was. De plekken waar we geweest waren, hadden we al gezien. Wat niet zo’n ramp was met zulk uitzicht! Zondag 16 februari was ons eerste dagje dat we niks te doen hadden en dat het ook nog is mooi weer was. Heel mooi weer! Dus een dagje op Takapuna beach rondgehangen. Zonder mezelf in te smeren, niet bepaald slim hier! Je verbrand hier echt meteen. Dus ik was mooi egaal rood die avond. ’s Avonds zijn we naar het Latern Festival geweest. Het Latern Festival wordt ieder jaar gevierd in een groot park voor het Chinees Nieuwjaar. Het hele park vol lampionnen, vol eettentjes en natuurlijk vol Chinezen! Als avondeten een halve watermeloen met ijs, aanrader! En om 11 uur ’s avonds zittend in het park vuurwerk kijken vanaf de Skytower.

22 en 23 februari zijn we met een groep van ± 60 studenten naar Coromandel geweest! Eerst even een stukje geschiedenis: De Coromandel is het gebied waar Abel Janszoon Tasman, de ontdekker van Nieuw-Zeeland, als eerste aan land ging. Dus het eerste stukje van Nieuw-Zeeland wat een buitenstaander ooit gezien heeft. Met een bus vol studenten gingen we richting Coromandel waar we een stop maakte bij een uitzichtpunt. Daar kon je de hele kustlijn bekijken. Daarna een wandeling gemaakt van 45 minuten naar de Cathedrale Cove. Wat was het daar mooi! Een paar uur daar rondgehangen en gezwommen. Daarna weer terug gelopen naar de bus en verder gereden naar The Hot Water Beach. Het enigste hot water beach ter wereld. In de grond zitten op sommige plekken bronnen waardoor het water heel heet kan worden. Je graaft er kuilen op het strand waar dan water in komt. Dat water wordt dan gewoon heet. Als je je voeten al in het zand stak, sprong je er ooit al uit omdat het zo heet was, heel raar! ’s Avonds nog een barbecue gehad bij het hostel met iedereen en daarna nog met z’n alle het café in geweest. De volgende ochtend gingen we kayaken. Die dag waren er best wel hoge golven waar je dus met je kayakje doorheen moest, super leuk! We hadden een kayaktocht van 3 uur met een stop bij de Cathedrale Cove. Even relaxed zwemmen in de zee was er trouwens niet bij. Waren nogal harde golven dus even goed je broekje vasthouden voordat je die verloor, haha.

1 maart hadden we de dagtrip naar Piha, het surfstrand van Nieuw-Zeeland. Eerst een wandeling langs de kustlijn van Piha en daarna naar het strand bij de Lion Rock. Dat is een grote rots in de vorm van een leeuw. Daar hebben we met z’n alle Fish ’n Chips op het strand gegeten. Het weer was toen nog niet zo mooi om de zee in te gaan. Later die middag klaarde het op en zijn we vertrokken naar de Kitekite Falls. Na een half uurtje wandelen door de bossen kwam je uit bij een super mooie waterval. Super mooi weer toen we eraan kwamen dus meteen gezwommen bij de waterval. En wat was dat koud!! Maar dat was het zeker waard!

Ook hebben we nog even een vakantie geboekt! Want ja, na zoveel werken heb je natuurlijk ook vakantie nodig. Dus we gaan even 6 dagen uitrusten op Fiji!!

Dit weekend gaan we proberen te surfen! Kijken of me dat gaat lukken..

Sweet As!

• 07 Maart 2014 - 08:23

Jan-Willem:

Ha Sanne,
    Wie had dat nou gedacht geschiedenis les over NZ van mijn nichtje. Volgens mij heb je het best naar je zin bij de kiwi's. Doe het maar even lekker rustig aan op de Fiji eilanden, je hebt het verdient!!!
    Groet Jan-Willem

• 07 Maart 2014 - 09:34

Fam Eikelenboom:

Wat hebben jullie het zwaar....

Gr Arie, Suus, Maud, Kas en Daan.

• 07 Maart 2014 - 10:16

Minou:

Ziet er allemaal even geweldig uit zeg! En dan ook nog even fijí meepikken super!!
    Geniet ervan!!

Groetjes Minou

• 07 Maart 2014 - 10:34

Piet En Jo:

Sanne je hebt weer 'n prachtig verslag gemaakt. Heb je daar eigenlijk wel tijd voor?
    Groetjes en tot de volgende keer

• 07 Maart 2014 - 11:24

Marlein:

Leuk van je te horen Sanne. Eindelijk een vakantie geboekt, want daar zul je aan toe zijn...!? Nog veel plezier en laat van je horen! Groeten de leukste fam. uit Boekel. x

• 08 Maart 2014 - 00:21

Ilse Van Ham-Eikelenboom:

Hee Sanne, tgaat wel lekker daar he. Leuk om te lezen. En wat een vervelend vooruitzicht, Fiji, daar zou ik nou echt nooooit naartoe willen. Doeiiiiiii, grtz uit Gemert

• 08 Maart 2014 - 22:47

Tante Riek En Ome Toon.:

We leren zo nog van alles van jou...
    Mooi verslag weer.
    We verheugen ons alweer op het volgende.
    Groetjes uit Deurne.

• 10 Maart 2014 - 16:47

Marion Jans:

Nou Sanne het is flink afzien daar in Nieuw-Zeeland. Ik snap dat je toe bent aan een uitrust vakantie op de Fiji eilanden. Veel plezier. Groetjes uit Elsendorp . Peter , Marion , Rik en Lieke

• 13 Maart 2014 - 20:44

Marleen:

Weer leuk geschreven Sann!! Kijk uit naar je volgende verslagje. Geniet ervan!