Op de helft.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu Op de helft.. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sanne Eikelenboom - WaarBenJij.nu

Op de helft..

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het werd weer is tijd voor een nieuw verslag met alles wat ik hier meemaak.

Alweer een hele tijd terug, het weekend van 8 en 9 maart zijn we wezen surfen! Dat was echt heel gaaf. Met een groep van 75 studenten zijn we erheen gegaan. Die ochtend meteen als eerste groep het water in met het idee dat ik wel 100x zou vallen en al blij moest zijn als ik op de plank kon liggen. Achteraf ging het echt super goed! 7 goede golfen kunnen pakken. Zeker voor herhaling vatbaar. ’s Avonds een feestje gehad bij het hostel, waar we daarna nog zijn wezen zwemmen in de zee met een paar mensen. De dag erna nog een waterval bezocht en naar de Hamilton Gardens geweest.

Het weekend daarna was het weekend van cycloon Lucy! Waarschuwingen om binnen te blijven en eten in te slaan.. Nou dat viel allemaal reuze mee. Zaterdag beetje harde wind met regen terwijl het zondag lekker weer was. Zondag werd St. Patricks Day gevierd in Auckland. Wat inhoud: Groene kleren aan en bier drinken! Dus zodoende zijn we in het groen naar de Irish Pub gegaan. Wat echt heel gezellig was!

22 maart zijn we naar Hobbiton gegaan. De filmset waar The Lord Of The Rings en The Hobbit gefilmd zijn. Ik ben dus niet zo’n grote fan van die films en had ze dus nog nooit gezien. Een week van te voren toch een poging gedaan om een van die films te kijken. Na 1,5 uur hadden we er al genoeg van en hebben de film uitgezet.. Was wel leuk om alles in het echt te zien. Van die kleine huisjes met ronde deuren. Vooral om sommige mensen jaloers mee te maken dat ik de filmset gezien heb!

Die zondag even cultureel gedaan in het Auckland Museum! Daar is de geschiedenis van Nieuw-Zeeland te zien en veel opgezette dieren.

29 maart zijn Sjoerd, Emie en ik naar Sealife gegaan, wat opzich wel grappig was. Wat pinguïns, kleine haaien en andere zeedieren gezien. Daarna maar naar het strand gelopen omdat het toch te mooi weer was om binnen te zitten. Omdat we geen zonnebrand mee hadden genomen en Emie en Sjoerd dachten dat ze verbrand waren, hebben we bij een Belgisch Café wat biertjes gedronken.
Omdat rugby hier een van de belangrijkste sporten is, moesten we die hier natuurlijk ook gezien hebben. ’s Avonds zijn we dus naar de wedstrijd Blues vs. Highlanders geweest. Heel leuk om dat een keer te zien. Gaat er best lomp aan toe!

De dag erna nog naar Auckland Zoo geweest. Was alweer 10 jaar geleden dat ik in een dierentuin ben geweest waarschijnlijk. In de dierentuin hebben we onze eerste kiwi gezien! Kiwi’s zijn vooral actief in het donker en heel moeilijk te vinden. Wij hadden geluk! Na een minuut zoeken hebben we er zelfs 2 gezien.

Dit weekend even wat rustiger aan gedaan. Vandaag 2x de Skytower in geweest. Op 190 meter hoogte kun je over heel Auckland kijken. Ik ben 1x overdag omhoog gegaan en de andere keer ’s avonds zodat je alle lichtjes van Auckland ziet. Morgen waarschijnlijk weer een dagje strand nu het nog kan. Vanavond gaat de wintertijd in en dan zal het toch iets minder worden met het weer, helaas..

• 05 April 2014 - 12:53

Piet En Jo:

Sanne je hebt weer 'n super mooi verslagje gemaakt en prachtige foto's.
    Groetjes

• 05 April 2014 - 15:30

Puckje:

Ho Ho niet overdrijven Piet en Jo .....

• 05 April 2014 - 21:25

Jan-Willem:

Ha Sanne,
    De kiwi vogel zit ook in de filmpjes van Bumba, kiwi...
    Ff ter info.
    Veel plezier nog...
    Groet JW

• 10 April 2014 - 00:07

Ilse Van Ham-Eikelenboom:

Hee Sanne, en ik maar denken dat je die kiwi's in het wild hebt gespot :-)

• 10 April 2014 - 15:16

Mariet Van Dooren:

Hoi Sanne

Wat is het geweldig om jou belevenissen te kunnen lezen.
    We kennen het gevoel ook een beetje, vrij als een vogel.Je hebt prachtige foto's ,
    Ook dat gaat je goed af.
    geniet van elke dag , de tijd vliegt voorbij.

Groetjes Mariet en Frans.

• 16 April 2014 - 22:52

Tante Riek:

Gelezen op mijn i-Pad...
    En nou ook iets terug naar jou
    .Het is daar een groot feest,lijkt me.
    Werk je ook nog wel?
    Als je nog zin hebt om terug te komen...
    Jij bent wel een bofkont.
    De groetjes uit Deurne.
    Tante R. en Ome T.